A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Нестерівський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Соціальний педагог

Перелік  проведеної  роботи соціального педагога

1. Створено на  2018-2019 навчальний рік Раду профілактики правопорушень та сплановано її роботу. Засідання  Ради профілактики правопорушень проводяться згідно плану та ведуться відповідні записи (протоколи засідань).

2. Регулярно проводиться робота з  категорією  дітей так званої «групи ризику». На внутрішньошкільному  обліку ці учні не стоять, проте за ними ведеться постійний нагляд та контроль.

3. Періодично, (при потребі), здійснюються акти обстеження житлово-побутових умов категорійних сімей. Кожен акт включає: особисті дані дитини, соціальний статус сім’ї, її дохід, опис умов проживання, результати обстеження та відповідні висновки. Також, при можливості, проводиться профілактична бесіда з батьками.

4. Крім того я родрукувала матеріал «Методичні рекомендації щодо подолання злочинності серед неповнолітніх та організація профілактичної роботи», яким можуть користуватися вчителі під час навчально-виховного процесу. В цих рекомендаціях розглядаються питання щодо поняття «правопорушення», його види та форми; також розглянуто питання про особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх,  що таке девіантна поведінка дітей та  молоді та які існують проблеми на шляху до пригнічення такого виду поведінки. Також розписано питання щодо запобігання злочинності серед неповнолітніх та профілактика правопорушень в нашій країні.

5.  Періодично  проводжу заходи щодо запобігання та протидії насильства:

 

  • Бесіда «Що робити коли тебе ображають дорослі?» (учні 3 – 4 кл.)
  • Круглий стіл «Насильство в сім’ї та як його уникнути» (учні 7 – 8 кл.)
  • Індивідуальна та групова робота з учнями «групи ризику» з питань попередження насильства в сім’ї.
  • Розроблено та розповсюджено інформаційні матеріали з питань попе-редження насильства щодо дітей та домашнього насильства зокрема (5-11класи) .

6. Здійснюю консультування для учнів 5 – 11 класів:

• Інформація щодо соціальної проблеми торгівлі людьми.

•Телефони довіри та організації, що надають допомогу у різних життєвих випадках.

7. За потреби проводжу інформаційно-просвітницьку кампанію серед учнівської молоді щодо торгівлі людьми:

- Інформаційна хвилинка «18 жовтня – Європейський День торгівлі людьми» (учні 5 – 11 кл.)

- Перегляд  документального фільму «Життя на продаж» (10кл.)

- Тренінг на тему «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства» (8 – 9 кл.)

- Виховна година «Не стань жертвою торгівлі людьми» (11 кл.)

8. Також у своїй роботі практикую профілактичні бесіди:

  • Здоровий спосіб життя та наслідки вживання шкідливих речовин (9-11 кл.)
  • Права та обов’язки дітей  (2 - 4 кл.) та (5-8 кл.)

9. Крім того проводжу соціально-педагогічні спостереження за учнями, схильними до правопорушень (8 – 10 кл.) та індивідуальну роботу з учнями, схильними до асоціальної поведінки (тренінги, профілактичні бесіди, анкетування).

   

Декларація прав дитини

(звернення дітей до дорослих)

1.​ Ми — діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.

2.​ Захищайте нас, щоб ми мали мож​ливість рости гідно й вільно.

3.​ Нехай у нас буде ім'я і земля, яку ми можемо назвати своєю.

4.​ Ми не маємо мерзнути, і в нас має бути завжди дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо ми за​хворіємо, то нам потрібен догляд.

5.​ Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, Ви ще більше  дбайте про нас і враховуйте наші по​треби.

6.​ Дайте нам змогу жити в сім'ї.  Якщо сім'я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.

7.​ Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими та плідно прожили життя. Проте дайте нам можливість і гратися, щоб ми самі навчалися.

8.​ Нехай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.

9.​ Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто може погано з нами поводитися.

10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли ми виростемо, то пропагуватимемо розуміння між на​родами.

Пам’ятки для батьків

Загальні стратегії, що пропагують позитивну поведінку та подолання труднощів і проблем у поведінці.

*​ По можливості, ігноруйте негативну поведінку ди​тини та концентруйте увагу на позитивних рисах. Діти потребують уваги. Визначаючи позитивні риси в дітях, Ви мотивуєте їх поводити себе так якомога частіше.

*​ Мотивуйте позитивну поведінку нагородами. Це мо​жуть бути лише Ваша увага або доброзичливі слова.

*​ Критикуйте поведінку, а не людину. Наприклад: "Би​тися не можна, тому що...", а не "ти поганий, тому що вступаєш у бійки".

• Створюйте можливості для навчання. Наприклад; "Ти розбив чашку. Будь-ласка, не неси наступного разу стільки чашок, адже ти бачиш, що їх легко розбити".

Спонукайте дитину зрозуміти, що вона може помиля​тися, і це не становить загрози для Ваших стосунків із нею, вони не припиняться з причин того, що сталося.

*​ Будьте твердими. Діти потребують почуватися в безпеці; частково ця безпека створюється знанням "правил".

*​ Запобігайте конфліктної ситуації ще до того, як вона загострилася. Краще запобігти конфлікту, аніж вирішувати його.

*​ Чітко наголошуйте, чого Ви очікуєте від поведінки дитини та що станеться, якщо вона щось зробить не так.

Не думайте, що діти уявляють, чого Ви хочете від них, а відтак чітко пояснюйте, "що саме" ви хочете, щоб вони зробили. Наприклад, не кажіть "не робіть безлад", а поясніть, що саме з того, що вони виконують, Ви називаєте безладом.

*​ Використовуйте позитивне мовлення. Наприклад: замість "Не став туди чашку" скажіть "Постав чашку на стіл, а не на тумбочку". Таке спілкування дозволяє дитині взаємодіяти у позитивному середовищі, що підвищує її самооцінку.

*​ Будьте справедливими і надавайте дітям можли​вість розповідати свої історії. Діти часто відчувають себе жертвами і безсилими, вони повинні впевнитися в мож​ливості стосунків із людьми, які їх не експлуатують.

*​ Вмотивовуйте позитивну поведінку дітей позитив​ними словами. Помічайте речі, які діти виконують добре. Позитивна реакція на сильні сторони дитини підвищує її самооцінку.

*​ Дозволяйте дитині брати на себе відповідальність за благополуччя інших. Це підвищує значимість досягнень дитини та ЇЇ самооцінку.

*​ Підвищуйте почуття самоконтролю у дитини. Робіть це через надання їй можливості вибирати та приймати рішення, хоча не завжди доречно залишати за дитиною останнє слово. Це підвищує почуття дитини про відпо​відальність за своє життя та зменшує почуття безпомічності та вразливості. У такий спосіб дитина зрозуміє, що вона може отримати те, що потрібно, без "загравань".

*​ Слухайте дитину та співчувайте її почуттям / дум​кам, які дитина висловлює (або які, на Вашу думку, вона переживає), навіть якщо Ви не згодні з ними. Це дозволяє дитині зрозуміти, що Ви цікавитеся її життям, що Ви справедливі, що їй не потрібно "загравати", щоб бути почутою або отримати те, чого вона прагне.

*​ Приблизьте дитину до себе, виведіть її з небезпечної ситуації. Хоча відсторонення від дитини на певний час може мати позитивний вплив, однією з проблем використання цього методу є те, що ним можна збільшити відчуття ізольованості та відторгнення дитини. Краще приблизити дитину до себе, аніж відштовхнути її, виводячи з небезпечної ситуації. Наприклад, якщо виникла бійка, краще запропонувати дитині піти разом з Вами, аніж від​силати її за чимось.

• Не перебільшуйте з покараннями. Запитайте себе (тільки чесно!), якби Ви були дитиною, чи здалося б Вам таке покарання справедливим?

*​ Виходьте із складних ситуацій за допомогою гумору.
Проте жарти не повинні доходити до висміювання або приниження дитини.

*​ Вибачайтеся. Якщо Ви помилилися, якщо це доречно, то поясніть, чому Ви повелися саме так. Це показує дитині, що помилятися - - це нормально, але також і те, що на помилках потрібно вчитися. Така поведінка сприятиме встановленню довіри і поваги.

* ПАМ'ЯТАЙТЕ!      Ви — доросла людина! Не втрачайте терпіння!

Дата: від до Скинути

Прояви насильства у початковій школі та профілактика цього явища

   Вчені виділяють певні провідні чинники, що сприяють виникненню насильницької поведінки у дітей молодшого шкільного віку: характеристики спрямованості та самосвідомості особистості (низький рівень сформованості моральних уявлень, неадекватні самооцінка і рівень домагань), індивідуально-психологічні (емоційна нестабільність, високий рівень особистісної тривожності, низький рівень розвитку інтелекту, несформованість навичок самоконтролю поведінки та функцій прогнозування її наслідків) та соціально-психологічні (статус у колективі однолітків, низький рівень соціальної адаптації, несприятливий емоційний мікроклімат в сім’ї, характер і система виховання).

20:19 26.01.2021

тиждень протидії булінгу

З  14.09 по  18.09.2020 року у Нестерівській ЗОШ І - ІІІ ступенів проходив тиждень з протидії булінгу. В цей час було організовано та проведено ряд заходів, а саме:

21:13 31.10.2020

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора